13 Haziran 2014 Cuma

Viyana İstanbul'a Geliyor

*Ballerinas Peter Rigaud

Mail kutuma düşen haberler beni çok mutsuz ediyor. Şarkının da dediği gibi şimdi İstanbul'da olmak vardı derken buluyorum kendimi.

Sanat denince akla gelen şehirlerin başında olan Viyana'dan gelen sanatçılar 21 Haziran'da İstanbul Bebek Parkı'nda müzik, dans ve ressamlık performansları sunacakmış.
Üsküdar Karadeniz Dans Topluluğu ve Viyana Devlet Balesi'nin dans adımları kaydedilecekmiş. Böylece ortaya dansla yapılmış bir resim çıkacak. Çok ama çok merak ediyorum bu gösteriyi.

Bu performans fikri Viyana'da yaşayan Perulu sanatçı Luis Casanova Sorolla'ya aitmiş. Dansla ortaya çıkarılacak soyut resimlerin yapımına şahit olmak isterdim.

Bu fikir Viyana'dan Boğaziçi'ne bir yaz selamı olarak düşünülmüş. Ne kadar ince bir fikir.


21 Haziran Cumartesi günü İstanbul Bebek Parkı'nda büyük bir ana sahnede gerçekleştirilecek bu etkinliği kaçırmayın derim ben.

21 Haziran Cumartesi 17:30'da Viyana Devlet Opera Balesi'nin dansçıları akıllıca tasarlanmış bir klasik koreofrafi sayesinde bir Viyana Resmi çıkaracaklar. Ne kadar merak ediyorum anlatamam.

Sonrasında 19:00'da Viyana'nın ünlü vals topluluğu Wiener Walzer sahneye çıkacak. Bence Boğaziçi'ne vals çok yakışacak.

20:30'da ise bizden bir şeyler olacak. Üsküdar Karadeniz Dans Topluluğu geleneksel Türk koreografisiyle bir resim ortaya çıkaracaklar. Hızlı adımlarla yapılacak olan bu resmi hepsinden daha çok merak ediyorum. Karadeniz dansları genelde çok hızlı olur ve bu adımları bir kağıt üzerinde görmek çok etkileyici olacaktır.

Performansın ve ortaya çıkacak resimlerin daha iyi izlenebilmesi için, aynı anda canlı olarak iki büyük duvar tuvaline yansıtılacakmış. İşte bunun düşünülmesi işlerini ne kadar ciddiye aldıklarını gösteriyor. Daha da heyecanlandım :)

Ve gösteri sonunda kahveseverlere bir müjde var. Gösteri ve dinleti sonunda Viyana'nın geleneksel kahve kavurma işletmesi Julius Meinl tarafından orijinal Viyana kahvesi servis edilecek.

Kahve severler için gecenin finali de süper olacak bence.


Ben ne mi yapacağım. O gün elimde telefon bütün olanları #ViennaMeetsIstanbul  etiketinden takip edeceğim. Gidenler bol paylaşım yapmayı unutmasın lütfen :)

Etkinlik tarihi : 21 Haziran 2014

Yer: Bebek Parkı, Bebek Mah. , Bebek Parkı, 34342 İstanbul, Türkiye

Performanslar: 17:30 - 19:00 - 20:30

Daha fazla bilgi için buraya tık tık http://bit.ly/1mHwp6y

Şimdiden iyi eğlenceler herkese :)


1 yorum:

  1. ne tatlisin ya gidemesende paylasiyorsun Sergulcum :) Istanbulda olsam giderdim kesin,arkadaslara linkini yolladim, yerime izleyin dedim <3

    Melek Altan

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül