28 Ocak 2014 Salı

İnuyama Kalesi Yeniden



Yoshi'nin köpeği Neo bildiğiniz gibi kalp hastası. Aylık kontrolleri için İnuyama şehrindeki pet hastanesine götürüyoruz. Aslında her ay 2 şehir ötedeki hastaneye gitmek maddi manevi yorucu oluyor. Özellikle, Neo benim astımımı tetiklediği için son zamanlarda birlikte gitmek istemesem de mecbur gidiyorum.
Neo'yu seviyorum ama onunla aynı ortamda bulunmak ne yazık ki beni birkaç gün hasta ediyor.
Neyse yine aylık kontrol için gitmemiz gerekiyordu. Ben de erken çıkıp İnuyama kalesini de görmeyi teklif ettim. Böylece annem de görebilir diye düşündüm. Herkes kabul edince erken çıktık yola.

İnuyama kalesi şimdiki yerinde 1537 yılında Oda Nonuyasu tarafından inşa edilmiş. Oda Nobuyasu melhur samuray Oda Nobunaga'nın amcası oluyormuş.
İnuyama kalesi, Japonya'nun olduğu haliyle kalan en eski kalesi olarak gösteriliyor şuanda.


Bu açıdan beni en mutlu eden kale. Çünkü içinde asansör, otomatik kapı ya da hediyelik eşya bölümü yok :) Bunlar yerine mis gibi yaşanmışlık, tahta sesi,  hayal gücü var.

Japon kalelerinde (eski) en belirgin özellik merdivenleri sanırım. Çünkü çok dik ve yüksek oluyor. Kale savaşta en son kaçılan yer olduğu için düşmana zorluk çıkarmak amacı ile böyle yapılıyormuş.
Son anda kaleye sığınıldığında düşmanı püskürtebilmek için yani.
Tabii bizi gezerken çok zorlasa da her basamakta buradan kimler geçti diye düşündürtüyor.


İnuyama kalesi benim Japonya'da gezdiğim ilk kale. Bu yüzden bundan sonraki kaleler beni pek mutlu etmedi.
Ayrıca bugüne kadar gezdiğim kalelerin içinde manzarası en güzel olanı.


Sebebi önünden geçen bu kocaman nehir.
Biz gittiğimizde kalede restorasyon vardı. Kaleye ihtiyaç duyuldukça bakım yapılıyormuş. Tabii ki aslını bozmadan. Bu yüzden dış cephe fotoğrafları beni pek etkilemedi.

Ama annem beğendi bu açıdan sorun yok :)

İlk İnuyama kalesi ziyaretim için buraya tık tık 

Tabii bir de videosu var :)




iyi seyirler


1 yorum:

  1. dünyayı gezmeden ınsanın ufku açılmayacak rabbım sen neler yaratmışsın maşallah *-*

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül