1 Eylül 2013 Pazar

Direk Değil Güzel Kardeşim


En çok yapılan kelime hatalarından biri olsa gerek.Ben dil bilgisi hatalarından çok kelime hatalarına takıntılıyımdır.

HerkeS yerine herkeZ
DeĞil yerine deYil
TiKsinti yerine tiSkinti
YaLnız yerine yaNlız yazana falan çok kıl olurum.

Ve istemeden o kişinin yeri değişir gözümde :(

Geçen ay minibüsün arkasında bu yazıyı gördüğümde şaşırdım.Tabelacılar da mı bilmiyor bunun DİREKT olduğunu?

Off offf

Direk kelimesi direkt olarak sıkça konuşma dilinde yer alsa da yazıda olmuyor yahu.

Türk Dil Kurumu der ki

direk -ği
isim
1. isim Ağaçtan veya demirden yapılan uzun ve kalın destek
"Kayıkçı yelkeni açmak için ilkin direği yerine oturtmalıdır." - S. Birsel
2. Sütun
3. Değerli, saygın, önde gelen kimse
"Evin direği babamdır."



direkt 
sıfat Fransızca direct
1. sıfat Aracısız
"İki devlet arasında direkt ilişki yok."
2. zarf Doğru olarak, hiçbir yerde durmadan, duraksız, doğruca
"Bu otobüs direkt İstanbul'a gider."
3. zarf Doğrudan, doğrudan doğruya
"Sınıfını direkt geçen öğrenci."


Direk gitme güzel kardeşim,direkT git sen :)


Siz neye sinir olursunuz?


17 yorum:

  1. Aynen sinir oluyorum böylelerine özellikle herkez yazanlara kim olursa olsun uyarıyorum mutlaka

    YanıtlaSil
  2. Aynen ben de YALNIZ yerine YANLIZ yazana HERKES yerine HERKEZ yazana bir de "HER ŞEY" yerine "HERŞEY" yazana gıcık olurum. Sanırım kitap okuma alışkanlığı olan herkes gıcık oluyor bunlara. Zaten bu özellik kendimi bir tık önde görmemi sağlıyor. :))

    YanıtlaSil
  3. hepsini geçtim samimi ve şirin olmak adına yaya yaya konuşanlar var ya işte onlara gerçekten hiç tahammülüm olmuyor!

    YanıtlaSil
  4. ben de bu tip hatalara sinir olanlardanım, -de'leri doğru yerde birleşik & doğru yerde ayrı yazmak, veya'yı birleşik ya da'yı ayrı yazmak, birçok - bir şey gibi ayrımları yapabilmek bu kadar zor olmamalı? sms'lerde ya da ne bileyim whatsapp'ta bile (belki bu kadar abartmamam lazım işi evet ama) görünce düzeltesim geliyor, düzeltince de çok bilmiş sıfatını yiyorsun :)

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Yazdiklarniza katiliyorum ama en cok sinir eden sanirim falan yerine felan denmesi:)

    YanıtlaSil
  7. Hepsine katiliyorum ama en sinir oldugum falan yerine felan denmesi sanirim:)

    YanıtlaSil
  8. Hepsine katiliyorum ama en sinir oldugum falan yerine felan denmesi sanirim:)

    YanıtlaSil
  9. Sergulcum yazdigin bir yerde okumustum simdi tam hatirlamiyorum anneanne kelimesini boyle yazmaktan hoslanmadigini anane olarak yazmanin daha gercekci ve samimi oldugunu yazmistin tam aktaramadim ama sen anlamissindir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim anneanneme anane demem ile minibuse direk yazmak ya da ğ yerine y kullanmak,herkeS yerine herkeZ yazmak aynı şey değil ki!
      Ben samimi bulmadığım için tercih etmiyorum onlar yanlış yaptığının farkında bile değiller :)

      Sil
  10. Nsen yazmistin nerde okudum simdi tam hatirlayamiyorum ama anneanne kelimesinin yazilisinin anane olarak daha icten ve samimi oldugunu ifade etmistin ablatabildim mi bilemiyorum

    YanıtlaSil
  11. aynen bu dediklerine ben de sinir oluyorum özellikle herkez yazan bir kişi benim de gözümde mağmaya doğru gidiyor:)

    YanıtlaSil
  12. eğlence'ye eylence,yanlış'a yalnış en takıldıklarımdan :)

    YanıtlaSil
  13. bebeyim,
    beyendim

    favorilerimdendir:))))

    YanıtlaSil
  14. bebeyim,
    beyendim

    favorilerimdendir:)

    YanıtlaSil
  15. ahah aynen Sergül Abla ben de çok sinir olurum :D Çok kitap okuduğumdan olabilir :D Nedense yazan insan gözüme çok basit gelir :D Bu arada ben de seni uzun uzun zamandır okuyodum sonunda özendim , cesaret ettim ben de blog açtım :3 Senii , herkesi beklerim :D çok heyecanlıyım nedense bu konuda :D Seninkine benzer bir blog olacak ama biraz daha farklı :D Neyse sana kocaman sevgiler :3 :)

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül