17 Ocak 2013 Perşembe

İçimi Dökmek İstedim #2

*yaziyi readerdan kopyalayp tekrar yaziyorum.Bana ukala dendi bu yazidan sonra.Hakettigimi dusunmuyorum.Bu sebeple bu yazi burada duracak




Öncelikle kocaman kocaman diyorum ki bu yazıyı bir kişiye ithafen yazılmamıştır.
Bilerek ya da bilmeyerek kimseyi kırmak istemiyorum.
Üzerine alınan olursa inanın çok üzülürüm.









Öncelikle İçimi Dökmek İstedim #1 yazısına alalım sizi buraya tık tık

Sizlerden aldığım mailler,geri dönüşler beni çok mutlu ediyor ama gene içimi dökmek istedim.

Öncelikle robot ya da 24 saat bilgisayar başında yaşayan biri değilim.Evet elimin altında 24 saat internet var ama kendime ayırmak istediğim zaman da var.Her zaman iyi modda olamıyorum.İnsanım sonuçta

Genel maillere ortak bir cevap olsun.

Üzerine basa basa söylemek istediğim şey şu 'ben kimse için Japonya'ya açılan kapı değilim' ne görevim bu ne de amacım.

-Vize nasıl alınır

-Okula nasıl gidilir

-Japonya'da nasıl iş bulunur

-Japonya'da nasıl köşeyi dönülür

-Japon eş nasıl bulunur

-Japon anime-manga çizeri nasıl olunur

Bunlar beni ilgilendiren ya da uzmanı olduğum konular değil.

Bir de ben 'Japon hayranı değilim'

Ben Yoshi'yi Japon diye seçmedim.Kaldı ki ben Japonlardan ve Japonya'dan nefret eden biriydim.Ablamı ziyarete gelmiş ve arkama bakmadan kaçmıştım.Yoshi olmasa gene durmam.Sevdiklerimden,ailemden ayrı olmak bana göre bir şey değil.
Bu sebeple 'ben de senin gibi Japon hayranıyım' gibi sözler beni yansıtmıyor.Ha şu var artık nefret etmiyorum.Çünkü artık güçlü sözler kullanmıyorum.Daha esnek hale geldi cümlelerim.

-Bana yardımın lazım.Bir çeviri yapar mısın?

-Oteller ne kadar?

-Tatile gelirken yanımda ne kadar getireyim?

Bunların muhatabı ben değilim.Sizin bütçenizi ya da kişisel zevklerinizi nereden bileyim.Mesela İstanbul'a gelirken yanımda ne kadar getirmeliyim sorusuna ne cevap verirsiniz.Simit,peynir yersen ayrı bütçe her gün lüks cafelerde yersen ayrı bütçe değil mi?Bir de burada helal et konusu yaygın değil.Deniz ürünleri ağırlıklı bir mutfak.Ne yersiniz ne yemezsiniz ben nereden bileyim.Tanımadığım insanlara nasıl bütçe çıkarayım.

Aynı şey oteller için de geçerli Hilton ayrı pansiyon ayrı ben nereden bileyim.Bizim evde o işe Yoshi bakıyor.O araştırıp buluyor.

Beni google yerine koymayın lütfen.

Son zamanlarda ah seni buldum iyi oldu.Bunları bunları cevaplar mısın şeklinde mailler alıyorum.

Hele aldığım bir mail tamamen sorudan ibaretti.Ve kişisel sorulardı.anket defteri gibi bir şeydi yani.

Onu nereden bulurum,bunu nereden alırım.Hadi Japonya sorularını geçtim çok rica edeceğim Türkiye'de nerede bulurum diye bana sormayın.

Google google google!

Bir de blogda ara kutusu var.Önce oraya sorun.Bakın yazmış mıyım.Bakın fikrim ne.

Hala Yoshi kim?Nerede yaşıyorsun diyenler var.

Yani giderek yorucu ve bıktırıcı olmaya başladı.

Ben alttan aldıkça.Ben mütevazı oldukça yanlış anlaşılmaya başladım.

Bu sebeple birazcık anlayış bekliyorum.

Tokyo konsolosluğa yazın vize sorularınızı ya da eş nasıl bulurum diye.

Facebook'ta kaliteli Japonya grupları var.İş,okul konularını onlara sorun.

Azıcık araştırsanız cevapları bulacaksınız.

Armut piş,ağzıma düş hayatınızın kalitesi için pek iyi bir sistem değildir.

Yol yakınken değişin.

Bir örnek:

Sergül abla ben de Japonya hayranıyım.

Şimdi lisede okuyorum.En büyük hayalim Japonya'da çalışabilmek.

Lisede bölümümü bile ona göre seçtim.

vs vs vs

sonra bana diyor ki Japonya'da saat kaç?

*en büyük hayali,bu uğurda eğitim kararlarını verdiği şeyi yeterince biliyor ve önemsiyor mu sizce?

Kimseyi kırmak ya da küçümsemek değil niyetim.Ama biraz okuyalım,araştıralım.Bu kadar hazırcı ya da özenti olmak iyi değil.