7 Kasım 2012 Çarşamba

Fujieda Şehrinde Bir Tapınak #1

 Çok önce gitmiş olduğumuz Fujieda şehrinde bulduğumuz her tapınağı fotoğraflamıştık.Dolayısıyla binlerce fotoğraf ile eve dönmüştük.Sonrasında bazılarını sizinle paylaşmıştım.Bazıları klasörlenmiş halde yazılmayı bekliyor.Hazır mevsim sonbahar iken paylaşmalıyım diye düşündüm.Gerçi tapınak yazılarını okumayı çok seviyorum yorumu en çok aldığım yorumlardan olsa da tapınak yazıları,videoları en az izlenen ve en az okunan postlar oluyor.
Aradaki çelişkiyi size bırakıyorum :)

Daha önce de birkaç kez yazmıştım.Japonya'da bazı tapınaklara giriş ücretli (özellikle Kyoto'dakilere) bazılarına değil.Fujieda şehrinde ücretli tapınak yoktu.

Hazır mısınız adını bilmediğim küçük bir tapınağı gezmeye?

İlk fotoğraf ana binaydı.
 Bu ağaçlık alan ana binanın sağ tarafında duruyordu.Ve insanda garip hisler bırakıyordu.İlk bakışta tek ağaç gibi görünse de birçok ağaçtan oluşuyor.
 Japonya'da tapınakların her birini farklı bir şey ile ünlenmiştir.Göz hastalıkları için,bebek isteyenler için,lotoda para kazanmak için gibi.Bu tapınak sanırız bebek isteyenler için bir tapınak.Yukarıda görülen her bir taş bir bebeği simgeliyor.
Bebek tapınaklarına gidilme amaçları sağlıklı bir doğum yapabilmek için,düşük yapıldıysa o bebekle vedalaşmak için,bebek sahibi olabilmek için gibi.
O kadar fazla taş vardı ki insan etkileniyor ister istemez.
Ve bir de ben.Dua etme bölümünün önündeyim.Arabanın önünde kalıyor bebek taşları.

İşte bu kadarcık bir tapınaktı.

Bakalım kimler tapınak yazısını seviyormuş :=)


Fujieda Şehri için buraya tık tık 


Japonya Sokakları-Fujieda Şehri için buraya tık tık 

Fujieda Şehrinde 2 Deli #1 için buraya tık tık 

Fujieda Şehrinde 2 Deli #2 için buraya tık tık

Fujieda Şehrinde 2 Deli #3 için buraya tık tık


Nyakuichiouji Tapınağı için buraya tık tık 


Kiganji Tapınağı için buraya tık tık 



7 yorum:

  1. Ben ilgiyle izliyorum, çok değişik geliyor bana seviyorum yani :)

    YanıtlaSil
  2. koca tapınağı varmıydı? ben ondan alayım :)

    YanıtlaSil
  3. Ehe ben şehre ait her yazıyı sevdiğim gibi, tapınak yazılarını da seviyorum.
    Yanlış anlamayın kırtasiye yazıları da hoş oluyor ama yeni bir manyaya kapılmamak için kendimi uzak tutmaya çalışıyorum onlardan :)

    YanıtlaSil
  4. Değişik bir büyüsü var gerçekten güzel taşlar bana biraz mezar taşlarını haztırlattı o yüzden biraz ürkütücü ama orayı görmek isterdim :)

    YanıtlaSil
  5. Unuttum, o ilk fotograftaki güneş ne güzel öyle...

    YanıtlaSil
  6. Nyakuichiouji nasıl okunuyor? :D

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül