1 Kasım 2012 Perşembe

Fudebako


 Fudebako Japonca'da kalemkutu demektir.Ama kelime anlamlarına baktığınızda fude-fırça hako-kutu demektir.Japoncada bazı kelimeler başka bir kelime ile birleştiğinde söylenişini kolaylaştırmak için harf değişikliğine uğrarlar.Fudebako kelimesinde de hako - bako kelimesine dönüşmüştür.
Yani fırça kutusu anlamındaki kelime aslında kalemkutu olarak kullanılır.
Bunun nedeni eskiden (günümüzde sanat olarak hala) yazı yazmak için fırça kullanmalarıdır.Hatta okullarda ders olarak da gösteriliyor.
Bir ara bende merak salmıştım.Hatta bloğun eski yazılarından birinde fırça ile yazılışının videosu var.

Bu ilginç bilgiyi sizinle paylaşmak istedim.Kalem düşkünü biri olarak bana çok ilginç geliyor bu kelimenin kullanılışı.


Shuuji yazısı için buraya tık tık


görseller-google

3 yorum:

  1. benim o kutuya anii pasta diye koştuğumu bilsen...

    YanıtlaSil
  2. Ben de pasta sandım ilk önce. Okuyunca anladım. :))

    Yeni bir kelime daha öğrendim sayende. :))


    Bu arada bir ara kelimeleri yazıyordun sen. Artık yapmıyor musun öyle postlar?

    YanıtlaSil
  3. biliyorum korece kulağını tırmalıyo ama sanki heartbreak library yi izlesen seversin diye bi his oldu içimde neyse öyle işte

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül