25 Ocak 2012 Çarşamba

R mi L mi?




Japonların R ve L harfleri arasındaki ayırımı yapamadıkları bilim adamları tarafından kanıtlanmış.Beyinlerinde böyle bir fark algısı yokmuş.Bu sebeple bu konuda çok hatalar yapılıyor.Ortaya komik şakalar,durumlar çıkabiliyor.

Yolda yürürken birçok tabelada,dergilerde bu yazım hataları ile karşılaşabilirsiniz.
Geçenlerde eve mini bir tepsi almak istiyordum.Bunu görür görmez aldım.İncelemeden aldım açıkçası.Eve geldikten sonra Yoshi bulaşık yıkarken bende yanında duruyordum.Bir yandan sohbet ediyorduk yani.Tepsiyi yıkayıp duruladıktan sonra bulaşıklığa koydu.Ve her şey o anda oldu.Gözüm tepsiye kaydı ve aldı beni bir kahkaha.Yoshi bir tepsiye bir de bana bakıyor hala anlamıyordu.Sonra açıkladım ve yine de gülmedi :)

Herkese Happy cRover with Bee! Diyorum :)


12 yorum:

  1. :)))Çok eğlenceli memleket yahu :)

    YanıtlaSil
  2. Bana kizmada dikkatimi bisi cekti bende ona güldüm ama tatli bir gülümseme benimkisi :) bulasiklari niye yoshi yikiyo :)))

    YanıtlaSil
  3. korelilerde de ayni durum soz konusu =) hatta ben ingilizce ogretirken en zorlandigim seydir telaffuz ettirmek ama burda tabela veya urunlerin uzerinde hatali bir sey gormedim =)
    blogunu severek takip ediyorum

    YanıtlaSil
  4. yotsuba no kurooba tepsisi çok şirin :) anime izlerken bazen "dilinizi eşek arıları soksun emiii" diyorum hakkaten çok acaip çevirileri var. businessı bicinezz falan diyolar aman yarabbi. sizin ingilizceniz de oralarda engRish olmaz inşallah :) happy croverlar efenim :))

    hagu-chan

    YanıtlaSil
  5. ahah hem çok ilginç hem de Japonlar için üzücü bir durummuş bu :)

    YanıtlaSil
  6. bir kac sene once "really" demeye calisan ama agzindan "leally" cikan bir japon tanimistim ben de :)

    YanıtlaSil
  7. çok garip bunu daha öncede görmüştüm neden acaba kanji alfabesinden sonra çok mu farklı acaba ?

    YanıtlaSil
  8. L harfi ya da hecesi de yok zaten değil mi? Ben de neden öyle olduğunu merak ediyordum.
    O yüzden Elif Erifu oluyor-muş. :))

    YanıtlaSil
  9. Şarkılarda ve daha pek çok yerde rastlanılabilecek bir konu bu. Başta bana da çok komik geliyordu ama artık alıştım, hatta normal hayatta bile bazen onlar gibi telafuz edesim geliyor o kelimeleri :D Aslında bu konu öyle büyük çaplı ki ''Engrish'' diye bi kavram var. Adında L harfi geçen biri olarak sen bu sorunu daha ciddi yaşıyorsundur aslında. Benim adımın telafuzu için bi engel yok ama Japon harfleriyle yazmak mümkün değil maalesef, oraya gidersem adım 'Dedemu' diye yazılacak ki bu çok fena:D Japonlar bunlara bi çözüm bulmalı:D

    YanıtlaSil
  10. Heyyy benim yeğenim Beril de R yerine L diyor "kulabiye yapalmışın teyze" gibi :) Japon mu yoksa :) Güle güle kullan yeni tepsini :) Sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Itazura Na Kiss diye bir anime vardı. Orada Sevgililer günü için yaptığı çikolatanın üzerine "Love From" yerine "Love Flom" yazmıştı. :) Direk o geldi aklıma. ^^

    YanıtlaSil
  12. Suslu ve Pembe Dunyam
    arada sirada oyle iste :)

    Nesliname
    Neden yikamasin?Her zaman o yikamiyor ama arada sirada yikamasinda bana yardimci olmasinda bir sorun yok :) Hem yemekleri de genelde o yapiyor :)

    oxoxo.kr
    Koreliler daha guzel ingilizce konusabiliyor gibi duymustum.
    Tesekkur ederim ben de senin takipcinim.Uzaklarda daha yakiniz ;) dikkat et kendine

    haguchan
    vallahi oldu bile :( kendimi sacma sapan ingilizce konusurken buluyorum cogu zaman.Artik cok gec sanirim :(

    Marlene the third
    yok onlar aliskin :)uzulmuyorlar

    Frambuazli ruh pastasiyim
    ah ah ah daha neler neler canim ya :)

    ne var ne yok?
    bildigim kadari ile cince de iki ses de var.Japonlara gecmemis :)

    Elif Ayvaz
    Sen bir de benim adimi duy :(
    Serugyu-ru :(

    Dolunay
    Adimda sorunu sadece L harfinde degil ü harfinde de yasiyorum malesef.Ben de alistim bu duruma ama zaman zaman komik geliyor hala :)
    Adin neden Dedemu diye yazilacak?Adin Didem mi?

    Esin
    Japon olabilir bence arastirin :)
    Sevgilerimle

    rocker_tr
    izledim o animeyi her zaman ki gibi :)
    hahah iyimis

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül