4 Ocak 2011 Salı

Japon Paraları

 Japon paraları karşınızda :) Genellikle kullanılan 3 kağıt para ,6 demir para bulunmakta.
Japon parasına YEN deniliyor. İşareti ise ¥
En büyük para  10,000 yen en küçük para 1 yen!
Döviz.com 'a göre 10,000 yen satış 191,999 lira yapıyor.
Japonya pahalı ülke ama gelire göre normal diyorlar ama pek inanmayın.Ailede 1 kişi çalışıyorsa dengeleri kurmak zor.Ama şu var Japonlar ayda bir kaç kere dışarıda yemek yiyebilir ,hatta senede en az 1 kere yurtdışına çıkabilir.Japon paralarının üzerinde hep farklı kişilerin resimleri var.

 10,000 yen'in üzerinde Yukiçi Fukuzawa bulunmakta.Samurai,öğretmen ve yazar.
Bu para,bu haliyle  2004 yılından beri kullanılmakta.Arka resimdeki ise (benim hala yazmadığım) Byoudouin tapınağının üzerindeki simgelerden biri bulunmakta.

 5,000 yen'in üzerinde ilk defa kadın resmi kullanılmış.Yazar İchiyou Higuchi bulunmakta.Bu dizayn da 2004 ten beri kullanılmakta.
Arka resimde zambak çiçeği bulunmakta.

 1,000 yen 2004 ten beri kullanılmakta bu dizayn.Hideyou Noguchi bulunmakta. Doktor
Arka resimde ise Fuji dağı bulunmakta.

Ve çok az bulunan  2,000 yen ve eski 1,000 yen

2,000 yen 2000 yılında özel çıkarılmış.Pek kullanışlı olmadığı için bir daha basılmamış.Çok nadir denk geliniyor.Hatta 3,5 yılda ben hiç denk gelmedim.Yoshi'den rica etmiştim bulursan getirir misin diye.O getirdi ve ben de kullanmıyorum.(eski para biriktiyorum bu para da onların yanında)
Ön kısmında Okinawa Shuri kalesinin ana giriş kapısı Shureimon bulunmakta.
Arka kısmında ise Genjimonogatari (genji hikayesi) Japonya'nın eski hikayesinin resimlendirilmiş hali ve sağ alt 
köşede yazarı Murasaki Shikibu 'nin resmi bulunmakta.

Eski 1,000 yen 1984 yılından 2007 yılına kadar kullanılmış.Ön kısmında yazar  Souseki Natsume bulunmakta.
Arka kısmında ise Japon turnası bulunmakta.

Demir paralar ise bir sonraki yazıya :)

Şimdi Japonya'da para kullanımı ile ilgili bilgiler.
Herkes ama herkes cüzdan kullanır.Hiç bir yerde bozuk para sıkıntısı yaşanmaz.Abla 2 liran varsa 5 vereyim muhabbeti olmaz.Bir de alışverişlerde küsuratlı tuttuğu zaman küsuratı da verilir.
yani diyelim 7,312 yen tuttu 10,000 yen + 312 yen verilir.3,000 geri alınır :)
Ben de alışverişlerde küsuratı verdiğim zaman kasiyerler genelde şaşırıyorlar bunu Japonlara özgü zannediyorlar.Avrupalılar ve Amerikalılar'ın aklı almıyormuş sanırım bu küsurat işini :)

Demir paralar gelecek sefer :)
Bol paralı bir 2011 dileyelim :)


NOT : paraların üzerindeki renkli kalemler seri numaralarını kapatmak için tarafımdan yapılmıştır.

12 yorum:

  1. Harikasın valla ne diyeyim:))Bayıldım bu yazıya.

    YanıtlaSil
  2. Japonya'ya aşık bir arkadaşım var, kesinlikle önermeliyim ona blogunu :)) Ben de onun kadar olmasam da seviyorum Japonları. Bana her zaman ilginç geliyor bilgelikleri, uzaklıkları.. Mutlu yıllar; paranın yanında mutluluk da olsun :))

    YanıtlaSil
  3. bu paraların üzerindeki renklikalemler de neyin nesi?

    YanıtlaSil
  4. küsürat işine çok güldüm. ben de çok yaparım onu :) tam para almak isterim ama bazı kasiyerler küsürlü para vermeyi seviyorlar

    YanıtlaSil
  5. niye acaba kalem resmi var üzerlerinde ?

    YanıtlaSil
  6. ortası delik kırmızı metal paradan bende de var :)

    YanıtlaSil
  7. icimden geldigi gibi
    begenmene cok sevindim ;) tesekkur ederim

    francesca mckennitt

    Beklerim arkadasini da ;) Tesekkur ederim size de iyi yillar

    Beylem
    Esim paralari eklerken seri numaralari kapatmami istedi sanirim yasakmis o yuzden oyle kamufle ettim :)

    Pinky
    :) burda dedigim gibi kusurlu odenir hep ;)

    Neval
    seri numaralari kapatmak icin ;) yasakmis sanirim

    Hamarat hanim
    :) sans parasidir o :)

    YanıtlaSil
  8. ben test ettim onayladım Amerikalılar küsürat olayını beceremiyor:)
    17 dolar 25 cent tutan alış veriş için 20 dolar 25 cent verdiğinde kasada işler bildiğin birbirine kaşırıyor:)

    YanıtlaSil
  9. Şu altın gibi olan delik bozuk paradan bende de var. bir değeeri varmı acaba eheh. sokakta bulmustum bilekliğimde su an :)

    YanıtlaSil
  10. Sed

    Evet cok hikaye duydum bunlar hakkinda :)
    hahah bence senin karizmadan karismistir ortalik ;)

    Adsiz

    hahaha :) 50 kurus etmiyor :)

    YanıtlaSil
  11. Sayenizde bi soru yaptik tesekkurler :)

    YanıtlaSil
  12. Yunus Bulduk youbedeb bu kişiyi engelleyin terbiyesiz yorum atmış

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül