23 Kasım 2009 Pazartesi

Gecikmiş Kitap Mimi

Geçen hafta sevgili Nazo ve Tuğba beni mimlemişlerdi.Affetsinler geciktim.

Kızlar bu arada bloglarınıza giremiyorum hata veriyor bilgisayarım donuyor ve atıyor beni :( anlamadım niye ki. Benim pc kaynaklı olabilir belki.Sorucam eşime.






1.Şu anda okumakta olduğun kitap ve kısaca konusu;

Kavabata Yasunari'ye ait Kiraz Çiçekleri kitabını okuyorum.Arka kapak der ki;

Nobel ödüllü yazar Kavabata Yasunari 'den yüreklere dokunan bir roman.Sanki bu dünyaya ait olmayan ,masalsı ve estetik bir dille yazılmış bir başyapıt.Kyoto'da kimono tasarımcılığı yapan Taikiçiro,karısı Şige ve evlatlık kızları Çieoko'nun sevgi ve hüzünle örülü yaşamları.

Benim fikrim ise kitap yer yer ağır akıyor.Japonca isimlere ve terimlere alışkın olmama rağmen kitap beni sıkıyor ara ara.Yarısından sonra akıcı olmaya ,beni olayların içine almaya başladı diyebilirim.Son 30 sayfadır zevkle okur hale geldim kitabı.

Not: Japon yazarlara ait kitapları alacağınız zaman mutlaka nette ön araştırma yapın bence.Çünkü Japonca'dan direk çeviren çevirmen az diye okumuştum bir yerde.Genelde ingilizceye çevrilmiş kitapları çeviriyorlarmış türkçeye.Dolayısı ile 2 kere anlam kaybı oluyor bence.Bütün kitaplarda çevirmen önemli bir faktör o yüzden iyice araştırın derim ben.







Kitaptaki bu söz etkiledi beni.

2.En son aldığın kitap ?
Türkiye tatilindeyken yaptığım Kültür tv alışverişinin yanı sıra birkaç kitap daha almıştım.Eskişehir deki arkadaşların tavsiyesi üzerine aldığım kitaplardan biri.
Matsushita Liderliği John P. Kotter -Sistem yayıncılık -
Konosuke Matsushita (Matsuşita) Panasonic markasını kuran ve dünya devi haline getiren kişidir.Onun biyografisi ve aynı zamanda şirketler ,yöneticiler için çok önemli bir baçvuru kaynağı olarak bahsediliyor kitaptan.



3.Şimdiye kadar aldığın kitaplardan en sevdiğin kitap?
Bu çok kapsamlı bir soru.Dönem dönem değişir beğendiğim kitaplar.Cevap vermem gerekirse ortaokuldayken okuduğum Şeker Portakalı kitabının yeri başkadır bende.

4.Bir türlü bitiremediğiniz ,bitirsenizde sizi illallah ettiren kitap?
Ortaokul döneminde okumaya çalıştığım Sofi'nin Dünyası tek bitiremediğim kitaptır.Kendisine en baştan bir şans vermeyi daha düşünüyorum.Getirmeyi unutmazsam yanımda :)

5.Elinizdeki kitap bitince okumayı düşündüğünüz kitap ?
Şuanda aynı anda okuduğum birkaç kitap var onları bitirme niyetindeyim.
Elif Şafak -Aşk
Cahillikler kitabı vs.Bitirdikçe yazarım zaten.
Mimi yapmamış olan varsa buyursun.





6 yorum:

  1. Kiraz Çiçekleri'ni ben de okumak üzere not alıyorum hemen.Sevgiler serrosecimmm :)

    YanıtlaSil
  2. kitaptaki sevdiğin sözün fotoğrafını çekmen çok güzel. Bu bir izleyici olarak çok hoşuma gitti :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Ebruli'cim

    Umarım seversin bak sevmezsen kızmak yok bana :))
    sevgiler benden sana

    Dominika
    Beğenmene sevindim canım.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. geziyorum geziyorum blgonu bir türlü anyamadım tabi gezdikçede seni bir parçada olsa tanıdım ama hala anlayamadım sen neden gittin japonyaya tamam şimdi evlisin ama ilk ne için gittin burda kalsan önümüzdeki hafta aydına gittiğimde bende yanına gelsem olmazmıydı şöyle otursak bir türk kahvesi içsek ne olurdu :(

    YanıtlaSil
  5. ratatoule

    bu blogda buraya nasil geldim neden geldim yazmiyor :) bir gun yazacagim ama daha zamani var :)
    yaa Aydina mi gideceksin normalde nerede yasiyorsun?yazin geldigimde icelim kahve :)

    YanıtlaSil
  6. hahah Kiraz Çiçekleri =D
    Japon edebiyatı anlatıp farklı olayım diye seçtiğim bir kitaptı. Sunumum ilgi çekti ama ben onu ilgi çekici hale getirene kadar neler çektim bir ben bilirim. Nobel ödülü falan hikaye arkadaş ne sıkıcı bir kitaptır o. Neyse ders A geldi de Kawabata'ya az da olsa bir saygım kaldı hala =D

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül