2 Mart 2009 Pazartesi

Hinamatsuri


Hani ben size geçen ay Hinamatsuriyi anlatmıştım ya işte yarın son günü.Yani sergilenen bebeklerin kaldırılma vakti.Dün komşum beni bir başka komşunun evine bebekleri görmem için davet etti.Heyecanlandım çok fazla.Çünkü tanımadığım birinin evine gidiyordum.Şansıma çok iyi insanlardı.Evin kızı orta 2'ye gidiyor.Onun için bu sergi :) Ahhh epey zenginler bu fotoğrafın sağ tarafında kalan yerde şu en alttaki büyük bebekten 8 tane daha var.Fotoğrafları ev sahibi çektiği için fazla detay yok.Aslında çekmek istediğim birçok şey vardı.
Mesela şu arkadaki sol tarafta kahverengi dolap Budizme ait bir gelenek adını unuttum.Her sabah mum yakıp dua ediyorlar sonra mumu söndürüp yeşil çay konuyor.Tütsü yakılıyor hergün ve her akşam da gohan(Japon pilavı ) veriliyor.
Eğer evde vefat etmiş biri var ise onun fotoğrafı da oraya konuyor.Ben görünce bu dolabı azıcık ürküyorum.Bu arada Japonca adını unuttum.Bir ara yazarım onu da :)
Yeni insanlarla özellikle komşularımla tanışmak beni çok mutlu ediyor .Kendimi yalnız hissetmiyorum.Umarım şimdiye kadar olduğu gibi hep iyi insanlarla tanışırım.Gerçek hayatta da sanal alemde de :)
Komşularım da siz de iyi ki varsınız.
Teşekkürler....
Güneşli bir Japonya'dan hepinize Günaydın :)
Şu anda Türkiye'de saat 06:18 :)

24 yorum:

  1. ne kadar enterasan bir gelenek (sanırım).güzel haftalar diliyorum.

    YanıtlaSil
  2. bayıldım o bebeklere:) iyi ki sende varsın , yeni yeni insanlarla tanışmak gerçekten çok güzel oluyor..

    YanıtlaSil
  3. günaydın değişik kültürlere ait bilgiler öğrenmek ne güzel paylaşımın için teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Serrose,
    Blogunu yeni keşfettim ve çok ilgimi çekti.Bende üniversitede japon dili ve edebiyatı okudum.Çok seviyorum japonca ve japonları!Ama tabii burada kullanmadıkça insan unutuyor dili:(Senin blogunu keşfedince çok mutlu oldum!Oradan yaşayan bizden birinden orası ile ilgili haberler almak çok güzel!Her daim görüşmek dileğiyle...

    YanıtlaSil
  5. Bayıldım bebeklere.Her kültürün ne ilginç gelenekleri var.Paylaştığın için saol.Allah hep iyi insanlarla karşılaştırsın hepimizi :) Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. dostum ben hosgeldim galiba:) sen uzun zamandir buradasin takib edicegim seni okuyacak okadar cok yazin var ki:) Japon retaurant im oldugu icin Japonlara ayri bir alakam var Kampaladan selamlar:)

    YanıtlaSil
  7. Günaydın.İstanbul'dan kocaman selamlar.Genki deska?Azıcık japonca parçalıyayım dedim:))Umarım iyisindir.Gerçekten bu adamlar işi biliyor nerde incik boncuk onlar orda.Kamakuraya gidersen Arkadaş diye bir Türk lokantası var eşimin ağabeyinin şimdide de Şincukuda açıyor onuda haber veririrm.Çok öptüm hoşçakal.

    YanıtlaSil
  8. günaydın ...bebeklere bayılırım benimde var ..sevgiyle kal ..

    YanıtlaSil
  9. Enteresan insanlar dimi şu Japonlar
    Bebekler harika
    Sevgiler canım

    YanıtlaSil
  10. çok güzel bebekler.iyi ki komşuların var.orda bir başına çok zor olmalı.farklı kültürün insanları olduğumuzu düşünürsek...
    iyi bir hafta senin olsun...

    YanıtlaSil
  11. bunlar ne sirin bebkler böyle:))Sende iyiki varsin gülüm dostlarin bol olsun yüzündeki gülücüklerin hic eksik olmasin,keyifli bir hafta gecirmen dilegiyle sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. İyi ki sende varsın..ben sayende bu japonyaya gidicem heralde meraktan...hiç yabancılıkta cekmem hem hehe..

    YanıtlaSil
  13. Günaydın sana da :)
    bebekler çok güzelmiş keşke ayrıntıları çekebilseydin :)

    YanıtlaSil
  14. ne güzel şeyler onlar öyle!!

    Bu arada iyi haftalar :)

    YanıtlaSil
  15. Sevdim ben bu Hinamatsuriyi:))
    Bebekler çok şirin,anlaşılan komşuların da öyle...İyi ki sende varsın ve umarım hep iyi dostlar ve komşular kazanırsın...

    YanıtlaSil
  16. Hep derim hem bu kadar teknolojik hem bu kadar geleneksel bir toplum olmayı nasıl becerebiliyorlar.Japonya da 50 yıl bile kalsan her gün öğrenecek bir şey var. Güneşli Japonyaya selam yağmurlu İstanbuldan

    YanıtlaSil
  17. japonya tabii yaa, ta öbür uç.
    Allah hep iyilerle karşılaştırsın serrosecım :)

    YanıtlaSil
  18. Akininde varmis..hala daha var fakat korktugu icin ninesinin evine saklamis kartonun icinde...kendi oturdugum evde olunca korkuyorm sermoon dedi...
    sizin gittiginiz bebek fabrikasini gostereyim dedim yok dedi ben sadece serroseye bakim dedi :)))
    aki alem kiz haaa
    bu arada dedimki mademki korkunc bana ver tamam dedi ya bakalim verirse bende beklerim sergime hihihihihhi

    YanıtlaSil
  19. Bu Japonlari sempatik bulmamin nedenlerinden biri de bu :)) Her zaman dost canlisidirlar :)) Dostlar cevirsin etrafini Serroseum :)

    YanıtlaSil
  20. ah senin adına çok sevindim:)
    yalnız hissetme bizde burdayız japonlar çok farklılar.sıcak olup seni yalnız bırakmadıkları için bizde minnettarız:)

    YanıtlaSil
  21. Blogunu Meripoint sayesinde keşfettim. Birbirimize yakın sayılırız, en azından hemen hemen aynı saatlerde ayaktayız :) bakalım Japonya kültürü nasıl, çok hoş bir alışveriş olacak bu! Bana da uğrarsan Çin'den izlenimler elde edebilirsin. Seni bulduğuma çok memnun oldum!

    YanıtlaSil
  22. merhaba,
    bugün;tesadüfen yeni bloglar bulma günüm sanırım..
    bir şeyleri kurcalayıp dururken sürekli karşıma saatlerce okuyabileceğim bloglar çıkıyor:)
    çok mutlu oldum blogunuzla tanıştığıma..
    sizi takip edicem
    sevgiler

    YanıtlaSil
  23. 3prenses

    Evet degisik bir gelenek ben de guzel haftalar diliyorum.Sevgiler


    Nalan

    Ahh o bebekler :) Iyi ki varsin sen de :)

    Nazpek

    Ben tesekkur ederim


    Anne ve Kizlari
    Japonca egitim almis olman ne guzel.Ve yabanci dil unutulmaya cok musait bir konu.Istersen pratik yapabiliriz.
    Her daim beklerim :)


    Anka
    amin tesekkur ederim sevgiler


    ashure
    Hosgeldin !
    Evet Japon restoran isi cok ilginc anlatsana
    sevgiler Japonya`dan

    Herseyden azicik
    Genki desu yo :)
    yaaa Tokyo`ya gittigimde ugramaya calisirim :) sevgiler

    pinokyoorgu07

    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  24. Yelda
    Enteresanlar valla :)
    Sevgiler

    Smilena
    Evet yani genel anlamda bir zorluk yasamiyorum.Ama en baslarda coook zorlandim.kultur farklari arada zorluyor :)
    Sevgiler


    AskinAy

    Sagol canim amin
    sevgiler

    Tanya`S
    Gel gel gel ben bekliyorum vallahi :) yabancilik cektirtmem sana :)

    Zeya
    Ahh iste komsu evi olunca ilk kez gidilen :)


    Array

    Sagol sana da :)

    Banu Durgunlu
    Ben de sevdim bu isi :) Komsular cok sukur simdiye kadar iyi vallahi :) Amin amin amin

    Lale Ablacim
    Haklisin ablacim hem kulture duskun hem teknolojikler.
    Haklisin ogren ogren bitmiyor :)
    Selamlar

    Ozlem
    Amin tesekkur ederim

    Sermoon

    Arada hatirlat Akiye unutmasin versin sana :) sen de bana :)


    Moonsun
    Amin Moonsunum senin de :)

    Jojee
    Cok tesekkur ederim.BEn de minnettarim :)


    Acemi sef

    Ben seni okuyordum zaten HOSGELDIN :) mamalarina bayiliyorum cok nefisler :) Ben de memnun oldum :)

    Meltem Ozturk

    Hosgeldin :)
    Cok sevindim beni bulduguna!
    Ben de sizi takibe aldim :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül