28 Haziran 2008 Cumartesi

Japonya'daki Restoranlar























Japonya 'daki dükkanların birinci öncelikleri her zaman için 1. kalite hizmet.Müşteri önemlidir,müşteri haklıdır politikası izliyorlar.Bu sefer biraz restoranlardan bahsetmek istedim.Japonlar dışarıda yemek yemeyi çok seviyorlar.Dünya mutfaklarına da çok önem veriyorlar.Burada her ülkenin restoranını bulabilirsiniz.En çok dikkatimi çeken şey restotanların vitrini olmuştur hep.Aşağıda görünenlerin hepsi birebir maket.Yani seçtiğiniz tabak aynen öyle geliyor.Hemen hemen tüm menü maketleniyor.Fotoğraflar İtalyan ve Japon restoranlarından.














Ben Japon yemeklerini hala yemiyorum ama eskisi kadar katı değilim.Eskiden koku dayanılmaz geldiği için yolumu değiştiriyordum.Artık restoranlarına gidebiliyorum :) İlk zamanlar epey zorlandım ,buraya gelmeden önce yemek yapmayı bilmiyordum.İlk zamanlar Mc Donals bana yetiyordu ama artık midem almamaya başladı ve iş başa düştü.Yemek blogları yazanlardan Allah razı olsun.Yazıcıdan çıkarıp tarifleri elimde kağıtla çok yemek yaptım.Başa çıkamadığım anlarda ise ablaya telefon ocak kısık mı olcak ,göz kararı yağ
ne kadar oluyor aşağı yukarı bana göre haklı ablama göre saçma sorulardı bunlar.Ama çok şükür bitti artık gözümün kararı bir yağım var :) Şuanda yeni aldığım kararım Japon yemeklerini yiyebilmek tabii dinimizce sakıncası olmayanlarından.Ve bugün bu işe başladım udon restoranına gittik arkadaşımla.Sağolsun en kolayından başladım bugün yapı itibari ile karışık görünüşlü yemekleri yiyemem burda bu özellik tam bir kabus.Her yemek çok karışık .Ama oldu ya yedim gitti ne lezzetli ne lezzetsiz :) yeni durak sushi .Aşağıdaki resim ise benim yediğim tabak küçük tabakta taze soğan var arzu eden ilave edebiliyor ben tabikii ekledim.Ben sebzeli udondan başladım.Mantar,beyaz turp rendesi,birkaç yeşil sebze (ıspanak ve adını bilmediğim bişey)yedim.Bugünde böyle bitti.









日本に来た時、お店の前にメニューの見本がディスプレイしてあるのにとてもびっくりした。私の国ではありません。そして、これはとてもいいサービスだと思います。
はじめ、私は日本の料理が好きではありませんでした。でも、私は日本の料理にトライすることにきめました。日本の料理をたべずに日本にすむことはとてもむずかしいと思ったからです。
今日、「うどん」をはじめてたべました。きのことやさいのうどんです。あまり好きじゃありませんでした。たぶん、トルコの料理とあじがぜんぜんちがうからだと思います。でも、もっとあたらしいあじをたべたいと思います。
「すし」をたべたいけど、ちょっとこわいです・・・




















3 yorum:

  1. japon yemekleri ile çin yemekleri ne kadar yakın bilmiyorum ama buradaki çin lokantalarına gidiyoruz biz. gerçi daha sushi yemek için kendimi hazır hissetmiyorum ama tavuklu sebzeli yemekleri ve değişik pilavları hoşuma gidiyor. belki sen de özel yemek tarifleri öğrenince bizlere anlatırsın deneriz.

    YanıtlaSil
  2. Aslinda hem cok benziyor hem dehic benzemiyorlar.
    Japonlar Cinlilere gore daha secici.
    Cinliler ne bulsa yiyorlar :s
    Tariflere gelince tamamdir ;)

    YanıtlaSil
  3. Şimdiyi bilerek okumak gerçekten ders çıkarıcı nitelikte hayat için. Zaman ve gayretle alışkanlıklar değişebiliyor demek ki. Harika.

    YanıtlaSil

Vakit ayırıp fikrinizi belirttiğiniz için teşekkürler
Hakaret veya konu ile alakasız olmadığı sürece bütün yorumlar yayınlanır

Sevgilerimle
Sergül